
Húsz fontos kérdés
Korábbi bejegyzésemben már kiemeltem mennyire fontos, hogy mielőtt számlázó (vagy bármilyen más) programot választok, készüljön egy lista az elvárásaimról. Ígértem, hogy adok pár ötletet a lista összeállításához.
A számlázó programok esetében nagyon cég függő lehet, hogy kinek mire van szüksége...
Íme, pár fontos kérdés, amit szerintem érdemes előre feltennünk magunknak:
- Hány darab számlát szeretnénk kiállítani évente?
- Milyen devizanemben kell számláimat kiállítanom? Csak forintban, vagy esetleg más devizanemben is?
- Egyedül fogom használni a cégen belül? Hány hozzáférésre lesz szükségem?
- A számlák adatait szeretném online megosztani a könyvelőmmel?
- Szeretném nyilvántartani melyik számlát fizették ki és melyiket nem?
- Szeretnék felszólító leveleket készíteni a számlázó programból?
- Saját gépen futó, vagy webes online programot szeretnék?
- Szeretnék elektronikus számlát készíteni? Van olyan partnerem, akinek ez elvárása?
- Szeretnék egyedi külsőt a számláimnak? Szeretném a saját logómat látni rajta?
- Előleg számla, proforma számla kiállítása szükséges?
- Kell valamilyen másik programhoz illesztenem a számlázó programot? (pl. CRM)
- Készletmennyiséget kell kezelnem a számlázóban?
- Vezetek házi pénztárat?
- Van kötelező rendszeres jelentési kötelezettségem (PTGSZLAH)?
- Van olyan tevékenységemre vonatkozó speciális törvényi előírás, amit figyelembe kell vennem számláim kiállításakor?
- Ha van most programom, mi az, ami nem tetszik benne? Milyen egyedi problémára keresek megoldást?
- Idegen nyelvű számlát kell kiállítanom?
- Biztonsági mentést ki és hogyan fogja végezni?
- Beszéltem már a Dolphin-nal? :)