EU pályázat

EU szoftverpályázat
EU szoftverpályázat

Várható uniós pályázati források: GINOP 3.2.2

Várhatóan 2016 noveberétől ismét lehetőség nyílik vissza nem térítendő EU támogatást igényelni ügyviteli, vállalatirányítái szoftver vásárlásához.

Vegyen igénybe Ön is uniós támogatást vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez, bővítéséhez, cseréjéhez!

Szeretné tudni Ön pályázhat-e? Mérje fel lehetőségeit időben és kockázatmentesen!

A hivatalos kiírás még NEM jelent meg, előzetesen az alábbi TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ információk állnak rendelkezésre: 

A Gazdasági Innovációs Operatív Program GINOP-3.2.2.-2016 kódszámú pályázati konstrukció keretében cége támogatást vehet igénybe vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások bevezetésére, cseréjére, bővítésére.

Kik indulhatnak a GINOP-3.2.2 pályázaton?

A pályázaton a KKV szektor (kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó) indulhat, akik kevésbé fejlett régióban (vagyis Budapest és Pest-megye kizárva) székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkeznek és ott legalább egy fő állandó foglalkoztatottat alkalmaznak vagy alkalmazni fognak legkésőbb a projekt befejezéséig, éves átlagos statisztikai állományi létszáma 2015-ben lezárt teljes üzleti évben minimum 2 fő volt és nem agrártermelő vagy halászati szektorban működnek.

Mire lehet pályázni GINOP-3.2.2 pályázaton?

Alapvetően vállalatirányítási rendszerek (szakszóval ERP) szoftver és a hozzá tartozó hardver (számítógép, notebook, nyomtató, tablet, rádiótelefon) vásárlására.

Vagyis: Vállalati folyamatmenedzsment, elektronikus kereskedelmi rendszerek és mobil technikák bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges infokommunikációs eszközök beszerzésére.

Mi az a vállalatirányítási rendszer, amit a GINOP-3.2.2 támogat?

A pontos megfogalmazás: vállalatirányítási (corporate governance) információs rendszer - a szakirodalomban egyre inkább ERP-ként emlegetett információs rendszer - a vállalat környezetére, belső működésére és a vállalat-környezet tranzakcióira vonatkozó információk koordinált és folyamatos beszerzését, feldolgozását, tárolását és szolgáltatását végző személyek, tevékenységek, valamint a funkciók ellátását lehetővé tevő hardver- és szoftvereszközök összessége.

Kicsit leegyszerűsítve a meghatározást: egy vállalati szoftvercsomag, mely magában foglalja a weblap vagy webshop internetes megjelenést, raktárkezelést, számlázást, iktatást, gyártásvezérlést, projectirányítást, ügyfélkezelést, vezetői információk lekérdezését és a mobil applikációk létrehozását is. Ezek a szoftverek mind összefüggő, egységes rendszert alkotnak.

Pontosan mely tevékenységeket támogatja?

A konstrukcióban két célterületre lehet együttesen vagy külön-külön támogatási kérelmet benyújtani.

’A’ célterület: Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések támogatása - on-premise vagy in house módon, vagyis vállalkozáson belül történt üzleti IKT rendszer, illetve alkalmazás bevezetés (helyben telepített saját szoftver)

Modern vállalat/szervezet irányítási, termelési/szolgáltatási környezet kialakításához kapcsolódó komplex vállalati és szervezeti infokommunikációs és mobilfejlesztések támogathatóak, az alábbi 15 funkcionális területre vonatkozóan:

1. Vállalati CRM, értékesítés terület

2. Gyártási terület

3. Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés

4. Kontrolling és döntéstámogatás

5. Beszerzési, logisztikai terület

6. Táv- és csoportmunka támogatás

7. Pénzügyi, számviteli terület

8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház)

9. Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás

10. Internetes megjelenés (Vállalati portál)

11. Munkafolyamat-irányítási rendszer (workflow)

12. Elektronikus iratkezelési rendszer

13.a Kiegészítő - Tudásmenedzsment specializált rendszer

13.b Kiegészítő - Térinformatikai és földrajzi információs (GIS) specializált rendszer

13.c Kiegészítő - RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer

’B’ célterület: Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) és egyéb online vállalati szolgáltatások, megoldások terjesztése és bevezetése a kkv-k körében

1. Vállalati CRM, értékesítés terület

2. Gyártási terület

3. Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés

4. Kontrolling és döntéstámogatás

5. Beszerzési, logisztikai terület

6. Táv- és csoportmunka támogatás

7. Pénzügyi, számviteli terület

8. Internetes értékesítés (Vállalati webáruház)

9. Internetes megjelenés (Vállalati portál)

10. Munkafolyamat-irányítási megoldás (workflow)

11. Elektronikus iratkezelési megoldás

12. Tudásmenedzsment specializált megoldás

13. Online (elektronikus) fizetési megoldás

14. Szolgáltatásmenedzsment

Rendelkezésre álló keret és támogatás mértéke

Támogatási keretösszeg: 17,5 milliárd Ft

Hitel keretösszeg: 21 milliárd Ft

Mekkora összegű támogatást kaphatok?

A támogatás két részből tevődik össze: vissza nem térítendő és visszatérítendő támogatás. A vissza nem térítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 40%-a, a visszatérítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 55%-a. A project megvalósításához Önnek összesen 5 % önerőre lesz szüksége.

Az elnyerhető támogatás három paramétertől fog függeni:

  • mekkora volt az Ön cégének 2015 évi nettó árbevétele?
  • mennyi alkalmazottja volt 2015 évben a cégének?
  • mit szeretne bevezetni (hány modult) a pályázat során?

Ezeket majd a pályázatban lévő Excel táblázat számolja ki Önnek és mondja meg, hogy mekkora pályázatot adhat be. Az elnyerhető támogatások mértéke a következő lesz (tervezet):

Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege:

‚On premise' célterület: minimum 1 millió Ft, maximum 16 millió Ft

‚Felhő' célterület: minimum 1 millió Ft, maximum 8 millió Ft

Együttes (hibrid pályázat) esetén: 1 millió Ft, maximum 24 millió Ft

Az igényelhető visszatérítendő támogatás összege:

‚On premise' célterület: minimum 1,25 millió Ft, maximum 25 millió Ft

‚Felhő' célterület: 12,5 millió Ft

Együttes (hibrid pályázat) esetén: összesen maximum 37,5 millió Ft lehet.